ČLANCI 3/2019
UPRAVLJANJE ZNANJEM U OSIGURAVAJUĆIM DRUŠTVIMA
Sažetak
Savremeno poslovanje nameće potrebu da se organizaciono znanje
kontinuirano unapređuje i uvećava, pa je potrebno uspostaviti formalne
mehanizme i alat, koji bi ovaj proces olakšali i učinili efikasnim. Kako znanje ima
odlučujuću ulogu u ostvarivanju postavljenih poslovnih ciljeva u osiguravajućim
društvima, uspostavljanjem adekvatnog upravljanja znanjem može se uticati
pozitivno na ljude, usluge, procese i celokupno organizaciono poslovanje. U
ovom radu predstavljena je tendencija istraživanja uvođenja upravljanja znanjem
u osiguravajuća društva u svetu, ali je ukazano i na značaj i mesto koje znanje
treba da zauzima u osiguravajućim društvima, kako bi se bogatstvo podataka i
informacija kojima ona raspolažu dalje pretvorilo u korisno znanje. Predstavljeni
su osnovni procesi upravljanja znanjem: otkrivanje, sticanje, skladištenje, širenje
i primena znanja, koji zajedno s odgovarajućim mehanizmima i tehnologijama
upravljanja znanjem dovode do dugoročnog i sistemskog unapređenja poslovanja,
sprečavaju gubitak organizacionog znanja i smanjuju vreme obavljanja posla. To
su aktivnosti kod kojih je podrška, ali i aktivno angažovanje rukovodstva najvišeg
nivoa organizacije neophodan preduslov za uspeh.